NOVAskolen - Genialitet kan læres

SFO

Billede er elever på en af skolens udendørs legepladserNOVAskolens fritidsordning Kongens Hus  har sine egne lokaler, der ligger tæt på indskolingen.

Skolefritidsordningen tilbyder børnene fra børnehaveklasse til og med 3. klasse pasning før og efter skoletid.

Kongens Hus fremtræder som et sted med kendte og trygge rammer, hvor børnene fra indskolingen kender de voksne fra skoledagen.

I undervisningen har barnets årgang tilknyttet 1-2 pædagoger som også er i Kongens Hus. Det betyder, at barnet dagen igennem møder kendte voksne, som dermed får en gennemgående opmærksomhed på barnets trivsel.

SFO-ens værdisætning bygger på, at børnene skal opleve positive rollemodeller, tryghed og fællesskab.

Derfor møder vi børnene med en forventning om ærlighed og ansvarlighed. Her er det afgørende, at de møder voksne, som er tydelige, nærværende og som respekterer det enkelte barn.

Vi ønsker, at Kongens hus skal være et rart sted at være. Et sted med plads til venskaber, oplevelse af demokrati og et sted hvor der er plads til alles forskelligheder og baggrund.

Vi lægger stor vægt på et positivt forældresamarbejde, der bygger på respekt og ligeværd. Og det er vigtigt for os, at forældre oplever en god overgang fra børnehave til skole og fritid.

I Kongens hus er vi bevidste om, at børnene har fri fra skole og at de er her i deres fritid. De har derfor lov til selv at vælge hvad de har lyst til at lave, hvem de vil lege med eller om de blot har behov for at slappe af.
Kongens Hus bestræber sig på at skabe sammenhænge mellem skolens arbejdsmåder og børnenes kreative arbejde for derigennem at give dem mulighed for at skabe at skabe værdi for sig selv og andre. Børn udvikler og styrker deres kreativitet gennem leg og gennem kreativt arbejde med forskellige materialer og gennem idégenerering omkring konkrete muligheder eller udfordringer.

Åbningstider i "Kongens Hus"

SKOLEDAGE:
Mandag – fredag 6.30-8.00 & 14.15-17.00