NOVAskolen - Genialitet kan læres

Festival

NOVAfestival er NOVAskolens måde at afholde skolefest på.

I festival ugen bliver Nørremarkshallen omdannet til en indendørs festival plads, med boder kunstig græsplæne og selvfølgelig en scene til en masse spændende optrædender.

Alle klasser laver en bod, som kan være en madbod, en salgsbod eller en oplevelsesbod.

Billede af boderne til NOVAfestivalAlle klasser og elever har også mulighed for lave optræden på scenen. Der har tidligere både være hip/hop dans, gøgl, live musik og meget meget mere.

NOVAskolen indbyder også profesionelle kunstnere til at komme og spille. Tidligere har Kaka (2015) optrådt til festivallen. I 2016 optrådte Hasan Shah, som har næsten 10 mio. visninger på YouTube.

2017 bød på AndyOP, som udover at give en koncert fuld af energi, også lavede en workshop med nogle af skolens elever. De lærte at rappe og fremførte deres arbejde på festival aftnen.

Billede af elever der optræder til NOVAfestivalXander gæstede NOVAfestivalen i 2018, og leverede en god koncert for eleverne. De fik lov at synge med & komme på scenen sammen med Xander.

2019 bød på en fantastisk koncert af Skinz. Året 2019 var også første gang eleverne selv var med til at bestemme hvem der skulle gæste Festivallen. Det blev gjort ved en afstemning, hvor eleverne kunne stemmer på 2 kunstnere som kunne bookes på det tidspunkt hvor NOVAfestivallen skulle afholdes.