Talentudvikling

Eliteidræt på NOVAskolen

Billede af idrætsudøvere fra NOVAskolenSom elev på NOVAskolen vil du opleve, at vi vægter både høj faglig kvalitet i undervisningen og et ambitiøst niveau på sportsbanen. Eliteidrætsklasserne er startskuddet til en idrætskarriere, hvor der er fokus på det hele menneske. Tilbuddet er for alle idrætstalenter. Vi har to linjer: En idrætsspecifik linje og en basislinje. Den idrætsspecifikke linje gælder bl.a. fodbold, håndbold, dans og Taekwondo. Basislinjen er for idrætstalenter fra andre idrætsgrene.

Vision

På NOVAskolen vil vi skabe det bedste skolemiljø for idrætstalenter i 7.-9. klasse.

Målæsætning

Elite Vejles logoVi har fokus på det hele menneske, så unge idrætstalenter både kan passe deres træning og få en relevant uddannelse. Samtidig er det målsætningen, at unge idrætstalenter tidligt får mulighed for at dyrke idræt i forbindelse med deres skolegang – allerede fra 7. klasse.

Med eliteidrætsklasserne på NOVAskolen vil vi:

1. Skabe sammenhæng mellem skolegang, fritid og træning
  2. Skabe en positiv samarbejdskultur mellem skole, klub, elever og forældre, hvor alle parter indgår i et gensidigt forpligtende samarbejde.
  3. Sikre rammer til, at eleverne bliver hele idrætsmennesker
  4. Skabe optimale rammer for talentudviklingen i samarbejde med EliteVejle og de forskellige klubber
  5. Sikre, at udøverne kan træne efter principperne i aldersrelateret træning.

Se mere på elitevejle.dk